Wat vind ik van cactussen in tuincentra

Tips en alle andere dingen over cactussen

Berichtdoor Cactus2001 » za 29 dec 2012, 23:20

Ik was vandaag in een tuincentra. en vind dat ze cactussen en vetplanten er niet goed verzorgen. Ik zag dat ze heel donker stonden en het zag er uit of ze ze allemaal weg wouden doen weinig keuzen over het donker dat is niet goed en het is zonde dat ze ze niet verzorgen de aarde was ook slecht. en ook bij de grote cactussen zag het er naar uit dat ze ze weg wouden hebben allemaal 25% korting. En bij de life en garden had een kennis er een met wolluis gekocht ze had het niet gezien en er stonden dode tussen .

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

De wit bedornde cactus op de foto heb ik daar gekocht deze cactus hebben ze daar veel maar verder niet veel keus maar 10 kleine soorten cactus dit is een e. Cactusgrusonii

Ik vind dat ze er niet goed voor zorgen !
Cactus2001 Offline

Berichtdoor hans » zo 30 dec 2012, 17:09

Hoi Amber

Een tuincentrum is ook de niet de beste plek om als cactus te staan
Ze hebben geen tijd om de planten na te kijken en als ze niet snel verkocht worden dan gaat het mis.
Je moet maar eens in de gaten houden wanneer er een cactusbeurs/ruildag bij jou in de buurt is.
Daar koop je leuke planten en ook niet te duur.
Mijn dochter (ook elf jaar) is dit jaar mee geweest naar de ELK in België en kreeg zelf een paar cactussen gratis gewoon omdat liefhebbers het leuk vinden als een jongere geïnteresseerd is in cactussen.

Groeten Hans
groeten hans
hans Offline

Berichtdoor Cactus2001 » zo 30 dec 2012, 18:50

Leuk bedankt voor tip volgens mijn moeder is er binnenkort nou ja, in mei een geranium markt daar hadden ze vorig jaar ook mooie bloeiende cactussen dus ga er daar 1/2 kopen dat zijn ook soorten die je niet in tuincentra ziet ik wil ook eens naar een beurs lijkt me leuk
Cactus2001 Offline

Berichtdoor Pleun » za 05 jan 2013, 14:17

Cactussen in tuincentra staan er meestal niet florissant bij inderdaad. Ik was afgelopen vrijdag bij Tuincentrum Het Oosten in Aalsmeer...van wat ik daar heb gezien werd ik niet erg vrolijk. De meesten waren rijp om weggegooid te worden.. Gelukkig heb ik nog 2 plantjes kunnen redden . Een mooie Mammillaria Longimamma en een Gymnocalicium.
Groet Pleun
Pleun Offline

Berichtdoor Cactus2001 » do 10 jan 2013, 22:58

Ja vind ik ook vooral nep hoedjes en ogen vind ik triest ze zouden moeten weten dat de meesten cactus fans ze niet zouden kopen terwijl dat juist meestal de mooiste zijn
Cactus2001 Offline

Berichtdoor Hanneke » wo 15 mei 2013, 23:06

Bij het tuincentrum waar ik kom (niet groot), Tuincentrum de Hoef in Alkmaar werkt een liefhebber van cactea.
Ze staan goed in het licht, geen grote collectie, maar uitzonderlijk gezonde soorten. Ik had nog geen cactus, was meer van de vetplanten, maar toen hij mij mailde dat hij een paar "mooie soortjes" had staan, ben ik gaan kijken en voor slechts 1,75 p.s. heb ik er 3 meegenomen.
Goed advies gekregen over de grond en en de voeding, riviergrind had hij niet voorradig, dat was jammer.
Als het om vetplanten gaat, doet zijn vrouw graag wat bestellen als ik iets speciaals zoek, bijvoorbeeld nu Pilea en Erwtenplant..ik kom er graag, juist omdat ze goed weten wat ze doen!
Hanneke Offline

Berichtdoor Cactus2001 » do 16 mei 2013, 08:26

Dat is wel leuk ja zo iets.
Cactus2001 Offline

Berichtdoor ingel » di 28 jan 2014, 19:22

persoonlijk erger ik me aan de vele prikkertjes enz die in de cactussen worden gedrukt, ik heb er hier staan die gewoon doorgroeien, erg jammer dat ze er zo met om gaan, heeft totaal geen nut ..
ingel Offline

Berichtdoor Cactuskid » di 16 sep 2014, 21:30

Ik had zaterdag ook een gekocht bij hendriks (bloemist), ben ik gister al mee terug gegaan want hij was helemaal aan het verrotten. Erg jammer van een mooie cactus.
I love cactussen
Cactuskid Offline

Berichtdoor sulco » di 16 sep 2014, 22:00

Zeg me welke soorten je zoekt misschien kan ik je helpen
sulco Offline

Keer terug naar Stekeltjes