Zaaiseizoen 2021

Alles over zaaien cactussen

Berichtdoor Stan_oome » zo 25 apr 2021, 10:53

Weer een hele berg soorten dit jaar, rond de 160. Ik ben 2 weken geleden gestart, maar er kiemt nauwelijks iets! Komt denk ik omdat de nachttemperaruren nog te laag zijn, en ik heb geen verwarmde zaaibakken. Ik laat alles drie weken droog staan, en dan start ik opnieuw met sproeien.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Stan_oome Offline

Berichtdoor benn » zo 25 apr 2021, 11:07

Ziet er weer super strak uit, Stan. Ik moet zeggen dat ik de foto's die je post altijd erg professioneel er uit vind zien! Wel eens gedacht om professioneel kweker te worden?

Het weer werkt inderdaad niet mee, we hebben nu al weken koude temperaturen en vooral ook koude nachten. Hopelijk gaat de wind snel een keer draaien, hij is nu al tijden noordelijk.

Groeten, Ben
benn Offline

Berichtdoor Stan_oome » zo 25 apr 2021, 13:50

Dank voor de complimenten Ben! Ik werk al professioneel in de planten, namelijk de aardappels. In de cactussen is mijns inziens niet niet bijzonder veel te verdienen, het blijft een nichemarkt...

En ik zie het graag als hobby, zonder winstoogmerk. Dat houdt het leuk, en zonder druk :) ik hoop het cactusvirus te kunnen overdragen op mijn dochtertjes, dan ben ik al blij.
Stan_oome Offline

Keer terug naar Zaaien cactussen